Mijn eerste week in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Jong - WaarBenJij.nu Mijn eerste week in Sydney! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Jong - WaarBenJij.nu

Mijn eerste week in Sydney!

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

31 Augustus 2015 | Australië, Sydney

Afgelopen week was het dan zover, eindelijk zou ik vertrekken naar australie in m'n uppie. De eerste vlucht van 6,5 uur ging nog wel, er zat een jongen naast me die ook stage ging lopen, maar dan in nieuw zeeland. Dus we hadden wat gekletst, spelletjes gespeeld en foto's gemaakt met het uitzicht door het vliegtuigraam. Helaas had hij een andere tweede vlucht dan mij dus vloog ik in mijn eentje verder. Ik weet wel dat ik nog nooit zo vaak op de klok heb gekeken om te kijken hoelang de vlucht nog was, pfffoee 14 uur is echt zwaar klote, vooral als je bij elke film half in slaap valt. En dan kom je natuurlijk 's ochtends aan in het hostel met een jetlag van hier tot Tokio. Eenmaal in het hostel was ik helemaal alleen in de kamer maar 's avonds kwam gelukkig een ander Nederlands meisje aan in de kamer dus werd het wat gezelliger en de volgende dagen stroomde het langzaam vol. The next day ben ik gaan kijken bij studentenhuizen en ben uiteindelijk terechtgekomen in een appartementje met 8 meiden, het zag erg best gezellig uit zo op het eerste gezicht en heb besloten om hierbij in te trekken zodra mijn dagen in het hostel voorbij waren, daarna heb ik samen met Daphne en Vivien (Duits meisje) een gratis Tour gelopen van ongeveer 2,5 uur, lekker veel gezien van de stad en vooral veel foto's gemaakt en als afsluiter een drankje en dansje gedaan in The Scary Canary waar we een aantal gekke Engelse en een Australier hebben ontmoet! Uiteindelijk heb ik 3 dagen lang vooral sightseeing gedaan, zo ben ik onder andere langs Darling Harbour, het Operahouse, de Royal Botanic Garden wat andere hoogtepuntjes gelopen. Ik weet hier alleen de namen niet meer van hihi maar heb wel foto's.

Ofcourse kon een bezoekje aan Daphne's studentenhuis in Coogee niet ontbreken dus ben ik daar een dagje langsgegaan. Met een paar andere dutchies van de facebookgroep hadden we afgesproken om de Coogee-Bondi walk te doen. Herbij loop je berg op berg af langs kliffen, stranden, rotspartijen me als hoogtepunt Bondi beach. Na twee en half uur kwamen we hier eindelijk aan na eindeloos elke keer te stoppen om de lekker typisch de toerist uit te hangen haha. Als beloning zijn we op een dakterras gaan zitten voor een lekker biertje en lunch. Natuurlijk overkomt het iemand dat we zitten te roddelen over de 'knappe ober' en hij belgisch blijkt te zijn, wanneer hij alsjeblieft zegt als je je eten krijgt. Lekker awkward! Gelukkig was ik een keer niet die persoon :). Als afsluiter zijn Daphne en ik 's avonds nog langs het O perahouse gelopen om deze ook met alle lichtjes te bewonderen. Een selfie kon natuurlijk niet ontbreken!

Op dit moment zit ik vanuit mijn kamertje dit bericht te typen en ga zo maar eens het bed in duiken! Komende week zal er niet echt veel boeiend gebeuren, behalve dat er een surfweekend op de planning staat! <3 You haven't been in Australia unless you went surfing.





  • 31 Augustus 2015 - 18:37

    Ine Van Diessen:

    Nou Andrea, wat een fantastische tijd ga jij daar tegemoet. Ga er heerlijk van genieten.
    Wij gaan je volgen vanuit een regenachtig Liempde. Een fijn tijd gewenst en veel plezier.

  • 01 September 2015 - 12:14

    Oma Sjan:

    Wat fijn dat je het naar je zin hebt. Je moet wel oppassen voor haaien als je gaat surfen en
    uitkijken dat je niet iets breekt want dan kun je geen stage meer doen.
    Veel liefs van ome en heel veel plezier daar in Australie.
    Doei.

  • 02 September 2015 - 08:44

    Angelic De Jong:

    het zier er erg mooi uit daar. Geniet van je vrije weekenden en doe leuke dingen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 426
Totaal aantal bezoekers 4297

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 12 November 2015

Mijn internationale stage!

Landen bezocht: