Surf Camp! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Jong - WaarBenJij.nu Surf Camp! - Reisverslag uit Sydney, Australië van Andrea Jong - WaarBenJij.nu

Surf Camp!

Door: Andrea

Blijf op de hoogte en volg Andrea

06 September 2015 | Australië, Sydney

Zo wat gaat de tijd snel als je het leuk hebt! Afgelopen maandag had ik dan eindelijk mijn eerste stagedagje bij Beautygrace waarbij ik vooral heb meegekeken. Het was interessant om te zien hoe alles anders werkt in Australië in de beautybranche, mensen leggen namelijk gemakkelijk even 1300 dollar neer voor een paar behandelingen en producten die ze zich laten aansmeren of 700 dollar voor 1 bepaalde behandeling pffieuw, daar schrok ik wel even van en besef me dat wij Nederlanders best wel krenten zijn en nogal sceptisch als het aankomt op het gebruik van huidverzorging en dol zijn op alles wat met bezuinigen te maken heeft haha. Nou dat kennen ze hier niet, maar goed ze verdienen dan ook wel 3 a 4 keer het loon dat wij in Nederland zouden krijgen. De eerste week stage verliep soepeltjes op een paar hapering na aan de telefoon die ik op moest nemen, en heb al veel soorten behandelingen gezien en ik mocht zelfs al helpen met bepaalde dingen! En toen mijn brein net gewend was in het Engels te denken had ik een surfweekend met veelal Nederlanders, dus mijn hoofd zal morgen op stage weer overuren moet draaien om alles te vertalen helaas:( Wat het surfweekend betreft: het was echt geweldig!! Ook al bak ik er totaal niks van en kwam ik niet verder dan op mijn knieën op het surfboard de golven te trotseren, maar oké. Op de vroege zaterdagochtend vertrokken we met 20 man (veel Nederlanders en een paar Engelsen) richting Anna Bay in een klein busje met harde muziek en een koelbox met alcohol kon ook niet ontbreken natuurlijk... Toen we aankwamen werden we allemaal in een wetsuit gehesen en daarover heen nog een mooi blauw shirt en gingen we gelijk beginnen aan het surfen, ofcourse eerst een instructie hoe je op het surfboard moest gaan staan wat wel zo handig was. Na kilo's zout water te hebben ingeslikt werd het tijd om naar het hostel te rijden waar we zouden overnachten waar iedereen echt in shock raakte (ik ook vooral) bij het zien van 2 grote tenten in de middle of nowhere haha. Gelukkig sliepen we wel allemaal in houten hutjes, maar de kust was nog niet veilig helaas. Bij het eten kreeg iedereen weer de schrik van z'n leven toen er ineens een opossum de keuken binnen klom en blijkbaar onze slaapkamers ook al had verkend ahum :P Na een gezellig kampvuur en wat biertjes verder hadden Daphne en ik het zo koud (en we waren ook veel te bang dat dat beest onze kamer binnen zou komen) besloten we om samen maar in t bovenste bed van de hoogslaper te slapen, wat helemaal prima ging haha! ^^ De volgende ochtend konden we kiezen of we wouden nog een keer wouden surfen, gaan zandboarden of dolfijnen spotten op de boot met wat waterfun daarbij. Surfen was geen optie vanwege de spierpijn, het regende dus zandhappen was ook niet echt aanlokkelijk dus werd het uiteindelijk dolfijnen spotten. Eenmaal in Port Stephens aangekomen voor het dolfijnen spotten bleken er allemaal problemen en ging het niet meer door helaas... We kregen allemaal ons geld terug daarvoor en zijn met zijn allen uiteindelijk gaan chillen op het strand met fish&chips en wat surfen en voetbal daarnaast.

Als je dit verslag leest ben in goed en wel weer aangekomen in mijn appartementje en niet opgegeten door haaien :) Komende week weer een weekje stage en heel veel andere leuke dingen natuurlijk!

  • 06 September 2015 - 19:02

    Anne:

    Wauw, gaaf zeg, dat surfen! Succes komende week meer met je stage. Leuk om te lezen dat je het zo leuk hebt in Australië! Liefs, Anne

  • 07 September 2015 - 07:52

    René De Jong :

    Hoi Andrea, van harte gefeliciteerd met je verjaardag en nog veel plezier daar en veel sterkte met je stage.
    Ziet er allemaal goed uit.
    Groetjes van René, Kim, Pleun en Oma An.

  • 07 September 2015 - 09:21

    0ma Sjan:

    Hoi Andrea van harte gefeliciteerd met je verjaardag wat fijn dat je het naar je zin hebt in Australie.

    Heel veel stage plezier de komende week. Geen haaien gezien dus dat is maar goed ook.

    Liefs,Oma sjan.

  • 21 September 2015 - 08:42

    Marian:

    Hoi hoi Andrea,

    Wat is een opossum? Klinkt als een eng beest die je niet in je bed wil hebben.......
    Foto's zien er goed uit, en je reisverslagen zijn leuk om te lezen...ben benieuwd naar de volgende....
    Well, that's it for now...have a great time over there and see you next year :) ...

    Groetjes,
    Marian en Jan en kids

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Andrea

Actief sinds 31 Aug. 2015
Verslag gelezen: 263
Totaal aantal bezoekers 4290

Voorgaande reizen:

23 Augustus 2015 - 12 November 2015

Mijn internationale stage!

Landen bezocht: